, 9/8

Min mor och far verkar tro att de har upptäckt världens åttonde och nionde underverk; google + youtube. Jag blir så trött, trött på att leva med två marsianer som har stora svårigheter att bete sig som normala vuxna när det gäller "moderniteter". Direkt de upptäcker något "nytt" och spännande missbrukar de saken i fråga. Min mor är nu inne i ett mms- och youtubemissbruk medan far utforskar google (mycket irriterande för mig eftersom han hittar min blogg, pixbox och andra saker), även han är mycket förtjust i Youtube, men förtjusningen har till min stora lycka börjat avta. Helt borta, tur att jag har en farfar som har kommit över det här missbruknings-stadiet, han varken skickar oläsliga sms eller bombarderar mig med mms each and every second. Han har bara en tendens att överdriva smiley-användandet en aning.

Nog om mina släktingar.. min tur har nämligen vänt, eller ja.. min Harry Potter-film är åtminstone klar! Måste säga att fyran är den bästa filmen, de andra är inte så mycket för världen, särskilt inte femman, det är den sämst gjorda film jag sett, boken är ju underbar, varför kunde de inte göra en bra film av skiten? Okej, jag vet... min Harry Potter-nojja har stigit mig över huvudet, jag borde ta alla mina HP-böcker och låsa in dem i skyddsrummet nere i källaren och låtsas om att de inte existerar. Jag är sjutton år (snart, om en månad minus en dag för att vara mer exakt)och borde intressera mig mer för annan - möjligtvis lite mognare - litterartur, framförallt inte bli helt besatt av den, Jag är som mina föräldrar, hjälp mig, detta måste få en ändring!

på tal om ändring så följer nu ett av pappas ständigt återkommande (inte alls roliga) bengt nutti-skämt (bengt nutti är nån som jobbade i gränsen när jag var liten, jag var tydligen rädd för honom, ja bakgrundsfakta kan ju vara bra ... kanske)

Nu till "skämtet"; Har någon sett en ändring här någonstans....?



hejdå!




Jag har tråkigt, har inte hunnit träna ännu idag och mina fingrar gör ont, MEN jag har lärt mig början på Metallicas "Nothing Else Matters" idag, jag kan egentligen inte ens spela gitarr så jag måste säga att det är en bedrift utöver det vanliga. Jag har även övningskört idag, även min bilkörningsteknik har blivit bättre ;b Nu väntar jag på maten, sen ska jag vila nån timme innan jag sticker upp till matto och springer i trappor och hoppar konståkningshopp. Blir det mörkt på kvällen? jag kommer inte ihåg Puss på er :p

Kommentarer
Postat av: Emelie

Mycket konstigt. Min far har även han nyligen upptäckt och tillika börjat missbruka Youtube. Det är en epidemi :P

2008-08-09 @ 14:23:17
URL: http://semelier.blogg.se/
Postat av: Petra

farligt, får se till att inte bli smittad ;b

2008-08-09 @ 14:59:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0