, 31/8

Jag och min klass är nu back on the track, fast som Msp 2 nu då. Medan alla andra stackarse förberedde sig för första skoldagen för nästan en vecka sedan pressade vi in oss i tre minibussar och åkte iväg mot okända vidder, närmare bestämt Veidnes i Norge som för övrigt är typ världens ände. Resan visade sig ta en hel evighet, vi stannade var och varannan sekund och det störde min skönhetssömn som jag försökte ta igen eftersom jag inte hade sovit så värst mycket natten innan avfärd pga packande, chipsätande, oc-tittande och så vidare. Tillslut nådde vi alltså världens ände, Veidnes, vägen tog till och med slut där och under veckan skulle vi få se världens nordligaste kor, världens typ nordligaste fastlandsunkt (eller om det var typ europas), gamla söndersprängda tyska kanontorn och en massa annat, dock inte så mycket sömn - men vad gör det?

Den mesta av tiden fördrev vi med olika sorters spel; yatzy, slagkung, sänka skepp, alfabet, ja.. listan blir lång. En massa skratt, som blev högre och mer hysteriska ju längre kvällen gick, framåt småtimmarna blev vi djupare och mer allvarliga och frågor om döden och dylikt började ställas i gruppen. Vi kom väl inte fram till särskilt mycket vettiga saker, men så kan det gå. Jag tycker om min klass, sitta och bli dåsigare och dåsigare till ljudet av Mattis dova "snusningar" i den norska augustinatten slår det mesta. Puss på MSP! 

För övrigt så har jag tillbringat helgen i Skibotn, jag hoppade av våran gröna (enligt vissa blåa) minibuss vid Karesuando och min far kom och hämtade mig. Så när resten av klassen sov djupt i bilarna påväg hem mot Kiruna åkte jag norröver till stugan - jag måste säga att jag värderar det hyfsat mycket högre än att få komma hem. I stugan har vi, som vanligt, inte gjort särskilt mycket. Jag fortsatte klassens nyutvecklade spelmissbruk ensam vid köksbordet med patienser i alla färger och former. Jag hann med att springa vilse i skogen och även träna mina stackars armar med pappas hantlar, så Emil, snart blir jag stark (pojken tyckte nämligen att jag var lite för svag borta i V-nes). Jag har också badat i våran (ISKALLA) bäck, det ger hjärtstillestånd kan jag meddela. Men vad gör man inte för lite bad, det var då ingen msp:are som ville bada i Veidnes så jag var tvungen att uföra sommarens sista dopp på egen hand (med risk för mitt liv).

Klockan är 01.00 och jag ska om sju timmar vara påväg till skolan, det känns tungt. Men det är egentligen inte så farligt, för på tisdag åker vi med ettorna till Abisko, mys!

everybody loves msp, godnatt




Jag måste även tillägga att jag Amanda och Elin förlorade så mycket i vatten-slagkung att vi tillsammans drack närmare 9 liter vatten, så går det när man är trött och har dålig reaktionsförmåga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0