, 19/8

Nu sitter jag här, igen - som alltid. Det finns en film som inspirerar mig mer än något annat just nu; Sex and the City. Eller egentligen är jag mer för avsnitten, de tar liksom aldrig slut och jag tycker att filmen är på gränsen till överdriven. Trots det ger den mig inspiration som ingenting annat kan göra. Jag vill verkligen bli som dem, springa runt i någon storstad med dyra (och snygga) designerkläder. Jag vet egentligen inte varför dyra saker lockar så mycket, det är väl själva grejen med "dyrheten", det exlusiva som aldrig blir mer än bara en dröm. Men jag vill ha drömmen, och då följer ju några vägar att välja mellan i väntan på att drömmen ska slå in. Antingen måste jag bli rik by my self, vilket oftast betyder att jag måste plugga järnet om jag inte skulle råka vara nån supertalang i nånting (vilket jag sorgligt nog inte är), eller så måste jag gifta mig med någon rik människa. Båda alternativen innefattar massa problem, liksom allt annat i livet. Nog om det....

Jag har varit med Vilda idag, vi kollade på SATC, så oväntat, speciellt när det gäller Vilda som har utvecklat ett beroende i stil med min HarryPotter-mani (det säger verkligen någonting). Vilda hade även bakat rabarberpaj som vi åt, till efterrätt åt vi mackor, vi tycker om att äta vi. Och sen tänkte jag bara tillägga att jag vill ha Hanna&Vildas rum, eller varför inte ge mig deras mamma så hon kan göra lika fint i mitt? Ja, nu ska jag vila lite innan det bär iväg till lombia. PUSS!


och du, jag är besviken på dig, jag har alltid bortsett från det här, men när du börjar vara såhär mot mig också kan jag inte göra det längre.


dagens blondaste mening; jag var blöt som en rutten katt .... (det var meningen att det skulle bli dränkt katt, vilket man oftast säger, men ett lätt hjärnsläpp fick min hjärna ut balans)

Kommentarer
Postat av: cassandra

Sex and the city - filmen är ju skitbra! :b

2008-08-19 @ 23:38:52
URL: http://cassandracarolina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0