, 18/8

nu är det trettiofem minuter kvar till imorgon, nu är det ungefär lika lång tid sen jag borde ha legat i min säng, sovandes. Men vad gör jag? Jag sitter här och skriver, för alla er som undrar har jag absolut ingenting vettigt att komma med - någonsin.

Jag har nyss samlat mig efter en timmes hejdlöst gråtande till filmen "The Notebook", vet ni hur jävla undrbar den är! Jag brukar vanligtvis inte gråta, det är inte min grej riktigt (inte nu längre ialltafall), men jag vet inte varför jag den senaste tiden färvandlats till ett emotionellt freak som gråter var och varannan minut. Det är lite skrämmande faktiskt. men The Notebook var verkligen någonting att grina till, jag älskar den. Och jag kom nyss på att om man grinar till en film känns det mycket mer okej att grina och man kan dessutom släppa lös allt annat man vill grina för, och bara grina liksom. Egentligen är detta beteende alldeles för mesigt för min smak.. Jag tror egentligen att det är bättre, tjejer behöver också uppfostras "hårdare", inte massa gulligull hit och gulligull dit. Inte konstigt att vi tjejer blir fegare/mesigare och svagare än killarna när vi sitter inne och leker mamma pappa barn med dockorna medan boysen är ute och leker krig och spelar fotboll. Personligen tycker jag att krigslekandet och fotbollsspelandet låter mycket roligare än dockleken.

Idag har varit första dan på is, och jag måste säga att isen på Lombia SÖG, riktigt hårt. Skitsamma, vi får åka skridskor - det är väl det som är det viktiga. Det gick dessutom jättedåligt på träningen, jag stod inte ens 2xFlip, det känns inte bra, det är ju typ ett av mina bästa hopp vanligtvis. Nog om det, nog om allt förresten. nu ska petra sova, pusshej


Kommentarer
Postat av: Anonym

Is verkar vara en konståkares allt? :b

2008-08-19 @ 12:51:51
URL: http://jensroland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0