, 11/8

Jag är en trött kvinna, en trött kvinna med träningsvärk i ryggen. Imorse innan jag vaknat ordentligt kändes det som att jag aldrig mer skulle kunna röra mig och jag la skulden på Ylva som tvingade mig att köra "goodmorning" med typ min maxvikt (för ett år sen men ändå) i sjuhundratusen reps igår, man kan ju iallafall säga att min gamla maxvikt inte längre gäller, vilket är positivt.

Jag har nu fyra dagar kvar på RödaKorset, nu har de rea där så det är bara att komma och fynda gamla illaluktande kläder ;) Faktum med att det finns en enda snygg tröja i butiken, som verkar till synes helt oanvänd - och den är det ingen som verkar vilja ha. Glöm för den delen inte att ta med hjälm och skyddsglasögon pga att folk kastar saker och galgar vilt omkring sig. Som ni kanske förstår är det 99.9% gamla kläder där, dvs mode från tidigare årtionden.

Idag var den en kund som höll upp ett plagg - som definitivt hade lämnat sin moderbutik under sjuttiotalet och nu hamnat på röda korset för att ägaren i fråga dött eller någonting - och kunden sa; "Ja, där ser man, sjuttiotalsmodet har verkligen kommit tillbaka". Och så gick hon/han (kommer inte ihåg om det var en kvinna eller man) till kassan i tron på att hon/han skulle vara trendigast i stan i sina nya, låt oss kalla dem, byxor (kan ha varit något annat plagg). Visst, Röda Korset är jättebra och så för det är så billigt och så för såna som inte vill spendera så mycket pengar på kläder och saker, men snälla folk, när ni kommer in med grejer kan ni väl se till att inte ta saker från 1750-talet som folk senare ska tvingas (fel ord men det var det som kändes bäst) gå omkring i.

aja, om tjugofem minuter ska jag ner till Ylva och så ska vi ut och springa, det är så skönt att hon är hemma! TJAO


jag var bara tvungen att vara så jättecool och sno den här från Lisettes blogg.

♥  Dagens humör: Ganska likgiltigt
♥  Dagens väder:  Sol, moln, snart regn (enligt mamma)
♥  Dagens frisyr:  Uppsatt i en... boll (jag har sovit med denna inatt så det är inte så snyggt ;b)
♥  Dagens klädsel: mina älsklingsjeans, svart linne, turkos t-shirt och svart kofta
♥  Dagens smycken: min baligubbe (halsband).
♥  Dagens planer: träna med ylva, äta, SOVA!
♥  Dagens materiella vill ha: ny iPod (min är sönder, hemskt!)
♥  Dagens längtan: VINTER!
♥  Dagens fundering: När får jag gå och lägga mig?
♥  Dagens beroende: Bananer (jag försöker hålla mitt sötsug i skick).
♥  Dagens tråkigaste: JOBB.
♥  Dagens tidning: NSD, den enda jag läst so far
♥  Dagens låt: Hold on, Be strong (min och ellis version)
♥  Dagens tv-serie: ingen.
♥  Dagens naglar: host host ;b
♥  Dagens hemsida: http://freeride.se
♥  Dagens mat: frukost (fil, müsli, banan, russin, kanel ;b) & wokade nudlar med kyckling till lunch, och bananer
♥  Dagens borde: Gå och lägga mig tidigare än kl.00.00
♥  Dagens roligaste: Min och Ellis tur på Buchts på lunchrasten ;b.
♥  Dagens personer:  Elli, Ylva, ja.. nåt sånt :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0