, 10/8

Idag fyller Hanna år, grattis! Hon, Vilda, deras pappa och några andra är på Lofoten och klättrar, surfar och myser på. Fatta vad avundsjuk jag är när jag sitter här i gråmulna Kiruna. Träningsfri dag är det också, enligt programmet, men när har jag brytt mig om att följa det?

Jag har seriöst inget liv, Tiddis, Vilda, Ylva, Malin och Millis är bortresta, Elli är med Jeppan och Annakaisa vet jag inte riktigt var hon är (det jag försöker säga är att jag inte har nån att umgås med). Så det är me myself and I, med min dator, mina böcker(som nu är slut), mina träningskläder och två föräldrar som jag försöker undvika så mycket som möjligt. Sverige tog nyss OS-silver i cykel, I don't care. Jag tror att det är gymnastik idag, damernas kval, det måste man se! Jag tycker bättre om vinter-OS, konståkning och slalom, och hockey förstås. På sommaren är det bara gymnastik och friidrott som är kul.

Igår glömde jag att träna, eller jag kom på att jag hade glömt det vid middagen och vi åt typ efter sju så jag kunde inte sticka ut förrän efter nio. Haha, det är det jag gör när alla andra har kul på lördagkvällarna; springer i trappor på matto. Mitt i allting kom det en jättesöt hund hoppande ut ur buskarna, jag blev väldigt överraskad och bara skrek. Sen kom hundägarna och kollade aningen konstigt på mig, de undrade säkert vad en sån förtjusande ung dam gjorde ute i duggregnet i träningskläder en halvmörk lördagkväll i början på Augusti. ;) Den förtjusande unga damen cyklade hem efter en knapp timmes träning och gjorde situps istället. jaa.. här händer det då inte mycket. PUSS!


ca. 18.00 / Ylva ha kommit hem, vad glad jag är! Vi har nyss varit på gymmet och varit - precis som alltid - mycket seriösa. Eller idag började det bra, "goodmorning" och benböj blev seriöst, men armar/axlar och ylvas älskade maskiner blev lite halvdant gjorda, jag är inget fan av maskiner, varför vet jag inte riktigt.

Hörde nyss på teve om ryssland, och deras krig mot georgien, och så läste jag på carls blogg också... Jag förstår mig bara inte varför folk tror att krig kommer lösa saker och ting. Krig skapar ju bara mer konflikter, som skapar mer krig och ja... ni fattar.

Nä, nog om krig, träning och annat. Jag har ingenting mer att tillägga. hejs


ca.20.20 / Nu har jag kommit till det här tristess-stadiumet att jag börjar tänka ilskna tankar om personer som kanske bara har lagt upp en ful bild eller sagt något "opassande" ord till mig. Ingen idé att ta kontakt, jag är alldeles för bitchig och dryg just nu. Känner riktigt hur det hade stimulerat mina sinnen att se något dö, vi tar något lättsammare - en stackars liten mygga eller mammas fina krasseblommor. Jag vill krossa porslin och kasta min mobil ut för fönstret, jag vill ligga i en snödriva och kolla på stjärnorna. Jag tror att det senaste var den bästa av alla mina idéer right now, problemet är väl bara det att det varken finns snö eller stjärnor på himlen för ögonblicket. Nää.. nu ska jag sluta sitta på datorn, får göra något konstruktivt istället, typ duscha eller ligga i sängen och kolla upp i taket (i brist på snödrivor och stjärnor). GODNATT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0