, April - Tretton

du är ett svin och jag litar inte på dig en sekund, förstsäger du till henne att allt är slut och att du har en ny, sen två dagar efter, när hon precis accepterat och börjat komma på andra tankar, kommer du på att det var henne du ville ha iallafall, vad är det för jävla sätt? du är så jävla störd, förstår du inte att man inte bara kan göra vad som helst med vem som helst?

fast det hemskaste är nog att det inte är vem som helst, det är människan som du varit tillsammans med i två år. du har bara gjort hennes liv till ett helvette och hela tiden förväntar du dig att hon ska förlåta dig. du är inte värd henne. jag hoppas hur mycket hon än vill ha dig tillbaka att hon inte ger dig chansen, för hon vet vad du går för, hon vet att du är hopplös, du har fått tillräckligt många chanser nu, snart borde du börja förstå.... 

nu tror du en massa saker men du måste förstå att det är inte bara jag som inte vill att du ska vara tillsammans med henne, det här handlar inte om mig, det handlar om den som står närmast mig, den som jag kan berätta allt för och den som jag alltid ställer upp för. vi är mer än bara kompisar, lider hon så lider jag, så är det bara. och det måste du inse, vännerna är viktigare än kärleken, för när kärleken tar slut , vem ska du då luta dig mot?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0